Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Altmayer, Claus |
---|---|
Titel | 'Kulturelle Deutungsmuster' als Lerngegenstand. Zur kulturwissenschaftlichen Transformation der 'Landeskunde'. |
Quelle | In: Fremdsprachen lehren und lernen, 35 (2006), S. 44-59 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0932-6936 |
Schlagwörter | Kultur; Fremdsprachenunterricht; Kritik; Didaktik; Landeskunde; Kultur; Interkulturelles Lernen; Interkulturelles Lernen; Didaktik; Methodik; Deutsch als Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Landeskunde; Kritik; Situationsbericht |
Abstract | The paper discusses the recent development and transformation of traditional 'Landeskunde' teaching (especially in the context of German as a foreign language) as a consequence of the 'cultural turn' in the humanities and social sciences. After a critical examination of the 'intercultural' paradigm of 'Landeskunde' and foreign language learning it is argued that cultural learning in the foreign language classroom should deal with 'cultural patterns of interpretation' ('kulturelle Deutungsmuster'). (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2007/2 |