Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Henze, Jürgen |
---|---|
Titel | Chinas Hochschulwesen im Zeichen der "Zweiten Moderne". Unordnung als Voraussetzung neuer Ordnung? |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 59 (2006) 1, S. 83-96Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsgeschichte; Bildungschance; Bildung; Bildungsreform; China; Finanzierung; Bildungsreform; Hochschulpolitik; Hochschulbildung; Ungleichheit; Ungleichheit; Finanzierung; Hochschulbildung; Hochschulpolitik; Studiengebühren; Privathochschule; China |
Abstract | The current system of higher education in China is in a remarkable stage of change: Following the decision by the Chinese government in the middle of the 1990s to transform the elite system of higher education into a mass higher education system, based on a 15% participation rate of the 18-22 age group, the system is now facing a number of challenges due to its dramatic expansion and internal restruction. This comprises the phenomenon of growing regional imbalances, the contradiction between the increasing quantity of students and decreasing quality of training as a result of insufficient resources, the tension between marketization of university services and the provision of academic knowledge for individual intellectual development. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2007/1 |