Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFleisher, Belton M.; Sabirianova, Klara; Wang, Xiaojun
TitelReturns to skills and the speed of reforms.
Evidence from Central and Eastern Europe, China, and Russia.
QuelleBonn: IZA (2004)
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit (Bonn). 1182
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildung; Empirische Untersuchung; Metaanalyse; Transformation; Einkommen; Marktwirtschaft; Ökonomie; Internationaler Vergleich; Reform; China; Estland; Polen; Rumänien; Russland; Slowakei; Slowenien; Tschechische Republik; Ukraine; Ungarn
AbstractThe authors explore the pace of increase in returns to schooling during the transition from planning to market over time across a number of Central and Eastern European countries, Russia, and China. They use metadata from 33 studies of 10 transition economies covering a period from 1975 through 2002. Their empirical model is an attempt to account for cross-section and over-time variation in rates of return as a function of the timing, speed, and volatility of reform processes as well as estimation methods used and sample characteristics. Their principal aim is to investigate the relative strength of two hypotheses: 1) the speed of economic transformation from planning to market represents the relaxation of legal, regulatory, and institutional constraints on wage-setting behaviour, leading directly to adjustment returns to schooling to market rates; 2) the rapid increase in returns to schooling during the early reform period reflects the ability of highly-educated individuals to respond to changing opportunities in a disequilibrium situation. The authors find that both the speed of reforms and the degree of economic disequilibrium as reflected in macroeconomic volatility help to explain cross-country differences in the time paths of the returns to schooling. They report the systematic effects of sample characteristics, estimation methods, and model specifications on estimated returns to schooling. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)