Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | White, Stephen R. |
---|---|
Titel | Political education and social reconstructionism. Contextualizing the philosophy of Sri Aurobindo. |
Quelle | In: International education, 34 (2005) 2, S. 17-35Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0160-5429 |
Schlagwörter | Bildung; Erziehungsphilosophie; Solidarität; Erziehungsziel; Gesellschaft; Humanität; Bildung; Gesellschaft; Humanität; Politische Bildung; Solidarität; Erziehungsphilosophie; Erziehungsziel; Weltgesellschaft; Transformation; Globalisierung; Globales Lernen; Gesellschaftsphilosophie; Globales Lernen; Politische Bildung; Transformation; Weltgesellschaft; Globalisierung |
Abstract | This article presents the philosopher, political activist and educator Sri Aurobindo (1872-1950) and shows the relevance of Aurobindo's thinking for political educators and the globalization dialogue. "The question at hand is how globalization can be philosophically contextualized as a positive process of evolving social solidarity and personal transformation. The aim of this study is to suggest a partial answer to this complex, yet extremely important question." (DIPF/Kr.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005/3 |