Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChapman, David; Adams, Don
InstitutionComparative Education Research Centre (Hongkong); Asian Development Bank
TitelThe quality of education: dimensions and strategies.
QuelleManila: Asian Development Bank (2002), VI, 72 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducation in developing Asia. 5
BeigabenLiteraturangaben 100; Tabellen 14; Abbildungen 14; Register
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN971-561-407-8
SchlagwörterBildung; Bildungsforschung; Asien; Bildung; Bildungsreform; China; Curriculum; Indonesien; Innovation; Kirgisien; Ländlicher Raum; Lehrer; Lehrerfortbildung; Motivation; Nepal; Papua-Neuguinea; Philippinen; Qualität; Schüler; Schule; Schulverwaltung; Vietnam; Pakistan; Schulleistung; Bildungsmanagement; Bildungsreform; Internationaler Vergleich; Bildungsforschung; Qualitätssicherung; Leistung; Bildungsverwaltung; Schulorganisation; Schule; Bildungsverwaltung; Schulorganisation; Schulverwaltung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Lehrerrolle; Schüler; Schulleistung; Schülerleistung; Motivation; Curriculum; Jahrgangsübergreifender Unterricht; Ländlicher Raum; Nachhaltige Entwicklung; Jahrgangsübergreifender Unterricht; Effektivität; Internationaler Vergleich; Effektivität; Innovation; Leistung; Qualität; Qualitätssicherung; Status; Asien; China; Indonesien; Kirgisien; Nepal; Pakistan; Papua-Neuguinea; Philippinen; Vietnam
AbstractThis booklet examines the concerns expressed among developing member countries (DMCs) of the Asian Development Bank (ADB) about education quality, reviews relevant research, focuses directly on teaching and learning, and suggests strategies that countries committed to quality improvement might use to raise school quality over the next decade. Attempts are made where possible to interpret education quality within the context being described. The most common meaning of education quality is inferred from its usage relates to level of student achievement on selected portions of the national curriculum. On this basis, populations of students have been compared across countries, across regions, within countries, and between schools in given localities. The booklet commences by outlining broad concerns and problems among DMCs. This section comments on the meaning of education quality, and notes demographic and economic contextual influences. The booklet then turns to aspects of teaching and learning, noting the research literature on effective schooling, on teachers, on curricula, and on governance, management and school organization. The next section addresses policies and strategies for improving quality. It focuses on both systemic changes and subsector domains. Finally, the booklet concludes with a summary and comment on future prospects. (DIPF/ Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: