Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVedder, Richard K.
Sonst. PersonenFinn, Chester E. (Vorw.)
TitelCan teachers own their own schools?
New strategies for educational excellence.
QuelleOakland, Calif.: The Independent Institute (2000), X, 57 S.Verfügbarkeit 
BeigabenGrafiken; Literaturangaben S. 51-56
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-94599983-6
SchlagwörterEffizienz; Finanzierung; Privatisierung; Schule; USA; Öffentliche Schule; Schule; Öffentliche Schule; Finanzierung; Privatisierung; Effizienz; USA
AbstractThe author states that many years of "internal reform of the public schools has produced little if any success" and that "firms in the private sector are typically more productive and responsive to consumer demands than their public sector counterparts."So he proposes as an alternative private, for-profit schools. He "examines the economics, history and politics of education and argues that public schools should be privatized. Privatized public schools would benefit from competion, market discipline, and the incentives essential to produce cost-effective, educational quality, and attract the additional funding and expertise needed to revolutionize school systems. [The author] presents a bold plan in which teachers, administrators and others involved in the educational process would become the owners of schools, acquiring an attractive financial stake in the process." (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: