Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDelhaxhe, Arlette; Cassidy, Elizabeth; Sacré, Annick
InstitutionEuropäische Kommission / EURYDICE
TitelPrivate education in the European Union.
Organisation, administration and the public authorities' role.
QuelleBrussels: Eurydice Europ. Unit (2000), 141 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterStipendium; Schulaufsicht; Schulrecht; Schulgeld; Schulgeldfreiheit; Privatschule; Privatschulrecht; Lehrer; Schulabschluss; Lehrplan; Rechtsgrundlage; Staat; Finanzierung; Qualifikation; Internationaler Vergleich; Kontrolle; Status; Europäische Union; Belgien; Deutschland; Dänemark; England; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Luxemburg; Niederlande; Nordirland; Portugal; Schottland; Schweden; Spanien; Wales; Österreich
AbstractThe term 'private education' is often used to express the opposite of ' state education'. Yet in Europe it assumes a very wide range of practical forms. In order that this sector of education systems might become better known, Eurydice published in 1992 a descriptive study of its differing status and patterns of organization in each of the 12 countries of the European Community. The present study is an update of that previous publication. In addition, information on the countries that have since joined the European Union (Austria, Finland and Sweden) is included for the first time.... The executive summary preceding the national descriptions offers a comparative view of key aspects of this kind of education, including the way it is defined, its attendance rates, its legislative framework, the conditions for setting up private schools, the degree of public oversight, public funding, fees, and support to families etc. This comparison is of special interest in demonstrating that, notwithstanding varied definitions and contrasted attendance rates, the approaches of the EU Member States appear to be fairly similar as regards the operational and quality standards and requirements that private schools have to uphold. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: