Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLubben, Fred; Campbell, Bob; Buffler, Andy; Allie, Saalih
TitelPoint and set reasoning in practical science measurement by entering university freshmen.
QuelleIn: Science education, 85 (2001) 4, S. 311-348Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterVorstellung (Psy); Experiment; Physik; Universität; Experiment; Physik; Universität
AbstractThe procedural understanding of university students at the freshman level, prior to instruction, has been investigated in the context of experimental work in physics. A written instrument was used to explore students' ideas about data collection, data processing, and data comparison; in particular, the need to repeat measurements and the implications of the scatter associated with numerical and graphical data. Two types of reasoning used by students in the laboratory, viz. point and set reasoning, are proposed and used to classify students' responses. The findings show a high degree of consistency of these modes of reasoning across the experimental phases of data collection and data processing. A framework is suggested from which a laboratory teaching program may be developed.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: