Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAikenhead, Glen S.
TitelStudents' ease in crossing cultural borders into school science.
QuelleIn: Science education, 85 (2001) 2, S. 180-188Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterLeistungsfähigkeit; Leistungsfähigkeit; Naturwissenschaften; Schüler; Interesse; Schüler; Interesse; Naturwissenschaften
AbstractThe purpose of this article is to fine-tune a grounded-theory scheme originally proposed in this journal by Costa (1995). Costa categorized students according to the ease with which they succeed in school science; an ease related to the similarity between their life-world culture and the culture of school science. In this article, I propose an additional category, "I Want to Know" Students, to her five-category scheme. These are students who are just as interested in science as Costa's "Potential Scientists" but who find school science intimidating in some way, though not as intimidating as Costa's "I Don't Know" Students. By adding another category to Costa's scheme, researchers and teachers can better understand the range of differences between a student's life-world culture and the culture of school science. This understanding has direct implications for the ease with which students cross cultural borders into school science.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: