Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Altet, Marguerite |
---|---|
Titel | Une démarche de recherche sur la pratique enseignante: l'analyse plurielle. |
Quelle | In: Revue française de pédagogie, (2002) 138, S. 85-93 |
Beigaben | Literaturangaben 29 |
Sprache | französisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0556-7807 |
Schlagwörter | Methodologie; Unterrichtsanalyse; Lehrer; Unterrichtsforschung; Unterrichtsorganisation; Unterrichtsprozess; Tätigkeit |
Abstract | Our research and teaching practice considered as school based actions, interactions and transactions focus on two particular problematics: on one side an attempt to characterize valid variables allowing to explore the internal organization of teaching practice, and on the other side the multidisciplinary approach of a particular teaching practice to account for the structuring of various dimensions at stake in the situation and for the collaboration of actors developing a balanced construction. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2003_(CD) |