Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Matthäus, Sabine |
---|---|
Titel | University courses in economics teaching in the Federal Republic of Germany. Tradition, contents and European trends. |
Quelle | Aus: Control of educational processes. Berlin: Humboldt-Univ. (1999) S. 223-236 |
Beigaben | Literaturangaben 30; Grafiken 4 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
Schlagwörter | Lehrer; Lehrerausbildung; Lerninhalt; Wirtschaftspädagogik; Ausbildung; Berufsschule; Kaufmännische Ausbildung; Studium; Studiengang; Reform; Deutschland |
Abstract | The paper first explains the current situation of the training of teachers for commercial and administrative schools in Germany and then presents arguments in favour of university training "with a vocational orientation." The contents of economics teaching courses are described according to the graduation requirements (Rahmenordnung für die Diplomprüfung). (DIPF/Bi.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |