Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEvans, Karen; Heidegger, Gerald
TitelSituated learning and 're-integration initiatives' for young people: policies and practices.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): EERA - Network 2 Programme: Network on Vocational Education and Training Research (VETNET) and Academy of Human Resource Development (AHRD). Conference proceedings. Jyväskylä: Univ. of Jyväskylä (1999) S. 89-95Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 17; Grafiken 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterKompetenz; Übergang; Berufsausbildung; Grundfertigkeit; Internationaler Vergleich; Abbruch; Effizienz; Jugendlicher; Schulabgänger; Europa
AbstractThis paper examines the place of situated learning and effective measures to improve the transitions of school leavers to vocational education and training (VET). It is based on work-in-progress in an EU- funded survey and analysis programme involving research partners in England, Germany, Finland, Greece and Portugal. The focus is in the teaching and learning contents and methods applied within re- integration initiatives for young people who leave educational systems (mainly lower secondary education) without adequate preparation for VET. The main methodology uses secondary analyses of existing studies, supplemented by a meta-analysis with regard to situated learning and key competencies. The outcomes show examples of practice for European and national planning in this field, including suggestions for practitioners which can be realised immediately in their practical work within these initiatives. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: