Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inManning, Sabine
TitelEducation for work and study: a comparison of innovative approaches in Western Europe.
QuelleAus: Kazamias, Andreas M. (Hrsg.): Education and the structuring of the European space. North-south, centre-periphery, identity-otherness. Athens: Seirios (1998) S. 141-151Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 10; Grafiken 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterAllgemeinbildung; Allgemeinbildung; Berufsausbildung; Internationaler Vergleich; Doppelqualifikation; Europäische Union; Sekundarstufe II; Berufsausbildung; Doppelqualifikation; Internationaler Vergleich; Europäische Union
AbstractThe comparative analysis which is presented in this paper attempts to characterise the educational context and features of dual qualifications (not to be confused with the "dual" system of education and training in Germany) and to reveal the particular relationship, between vocational and general education, which exists in the schemes under investigation. All schemes discussed are part of the upper secondary level of education. They may be distinguished as follows: schemes which extend over an integral part of the whole educational sector such as the vocational programmes or streams within the comprehensive school systems of Norway and Sweden; schemes which refer to individual courses or qualifications, e. g. in France, England, the Netherlands and Austria; schemes which represent pilot projects within the established systems of vocational education and training as in Bavaria and Brandenburg in Germany. The schemes are characterised not only by their different national contexts, but also in that they reflect a change in the approach to the combination of the general and vocational elements of education. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: