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Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKreitz, Robert; Teichler, Ulrich
TitelMobility of academic staff for teaching purposes.
QuelleAus: The legal status of teachers in Europe. Leuven: Acco (1995) S. 83-97Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen 10
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Belgien; Dänemark; Deutschland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Hochschullehrer; Irland; Italien; Luxemburg; Mobilität; Niederlande; Österreich; Portugal; Spanien; Unterricht; Schweden; Austauschprogramm; Europäische Union; Austauschlehrer; Unterricht; Mobilität; Hochschullehrer; Europäische Union; ERASMUS (Förderung der Mobilität von Hochschulstudenten); Belgien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Luxemburg; Niederlande; Portugal; Schweden; Spanien; Österreich
AbstractThe European Community tried to encourage mobility of academic staff for teaching purposes in the framework of the European Community Action Scheme for the Mobility of University Students (ERASMUS). (...) The European Union decided to put stronger emphasis on teaching staff exchange from 1995 onwards when the ERASMUS scheme will become part of the so-called SOCRATES programme. Teaching staff exchange, thus, is expected to contribute to the "European dimension" of higher education also for those students who do not spend part or even all of their studies in another country. The presentation will primarily focus on the results of a survey undertaken on academic teaching staff awarded ERASMUS support in the academic year 1990/91 (Robert Kreitz und Ulrich Teichler. ERASMUS Teaching Staff Mobility: The 1990/91 Teachers' View. Kassel: Wissenschaftliches Zentrum für Berufs- und Hochschulforschung der Universität Gesamthochschule Kassel, 1993, mimeo.). In addition, it will draw from deliberations on ways of encouraging rnedium-term staff mobility which were encouraged by the Liasion Committee of Rectors Conferences. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
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