Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDugast-Portes, Francine
TitelContents and methods in secondary education.
QuelleIn: European journal of education, 32 (1997) 1, S. 33-43Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-8211; 1465-3435
SchlagwörterBildungsinhalt; Evaluation; Methode; Curriculum; Europa; Frankreich; Großbritannien; Methode; Mitteleuropa; Norwegen; Schulreform; Evaluation; Osteuropa; Schweden; Schulreform; Internationaler Vergleich; Bildungsinhalt; Sekundarbereich; Curriculum; Internationaler Vergleich; Europa; Frankreich; Großbritannien; Mitteleuropa; Norwegen; Osteuropa; Schweden
AbstractThis contribution comes under the topic of the whole issue: Secondary Education in Europe - state and prospects. Focal points are curriculum content, methods and cross-curricular approaches within the context of reform processes. The author underlines that the best reforms are only meaningful if they are effectively applied. "Most teachers do not want to change their habits, and when reforms follow each other in rapid succession, the credibility of the changes is undermined ...". She presents her ideas on the three stages of the reform process - launch, follow up and evaluation and emphasizes that educational reform cannot be introduced without consulting teachers. Regarding curriculum contents she refers to European developments: "In practice, advances in knowledge, particularly in technical and scientific knowledge, and the arrival of pupils less predisposed to acquire this knowledge, led to a revision of the curriculum. Several European countries are considering changing their programmes and France has even set up a National Programmes Council'. The revision of the curriculum generally involves a compulsory common core of subjects plus options. The reforms in Norway, Sweden and the UK clearly define the fields covered by the different disciplines, thus proposing a definition of what the society concerned considers to be basic knowledge." (DIPF/Ba.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: