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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Transaction-cost economics provides a framework for appraising educational reforms, i. e. deciding whether the reforms are likely to succeed in the "real life" of schools. This framework conceives of reforms as a contract between reformers and stakeholders (teachers, students, parents), and these transactions are marked by bounded rationality, opportunism, and the protection of specific assets (e. g. accumulated knowledge and skills) on the part of the participants. Not acknowledging these attributes turns reforms into unproductive planning exercises - mere promises without results - or stakeholders struggling to protect their assets, resulting in the failure of reform. Several current educational reforms are judged on the basis of their transaction costs and consequent prospects for success. (DIPF/ Abstract übernommen).
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0013-189X
House, Ernest R.: A framework for appraising educational reforms. 1996.
2344461
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