Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHouse, Ernest R.
TitelA framework for appraising educational reforms.
QuelleIn: Educational researcher, 25 (1996) 7, S. 6-14Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 28; Tabellen 2
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-189X
SchlagwörterEvaluation; Bildungsreform; Effizienz; Schulreform; Evaluation; Bildungsreform; Schulreform; Durchführung; Effizienz
AbstractTransaction-cost economics provides a framework for appraising educational reforms, i. e. deciding whether the reforms are likely to succeed in the "real life" of schools. This framework conceives of reforms as a contract between reformers and stakeholders (teachers, students, parents), and these transactions are marked by bounded rationality, opportunism, and the protection of specific assets (e. g. accumulated knowledge and skills) on the part of the participants. Not acknowledging these attributes turns reforms into unproductive planning exercises - mere promises without results - or stakeholders struggling to protect their assets, resulting in the failure of reform. Several current educational reforms are judged on the basis of their transaction costs and consequent prospects for success. (DIPF/ Abstract übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: