Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHandel, Danielle V.; Hanushek, Eric Alan
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelContexts of Convenience.
Generalizing from Published Evaluations of School Finance Policies.
QuelleCambridge, Mass: National Bureau of Economic Research (2023)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w31653
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w31653
SchlagwörterBildungsertrag; Schule; Finanzierung; Arbeitspapier; USA
AbstractRecent attention to the causal identification of spending impacts provides improved estimates of spending outcomes in a variety of circumstances, but the estimates are substantially different across studies. Half of the variation in estimated funding impact on test scores and over three-quarters of the variation of impacts on school attainment reflect differences in the true parameters across study contexts. Unfortunately, inability to describe the circumstances underlying effective school spending impedes any attempts to generalize from the extant results to new policy situations. The evidence indicates that how funds are used is crucial to the outcomes but such factors as targeting of funds or court interventions fail to explain the existing pattern of results.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: