Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTroccoli, Claudia
TitelDoes paid parental leave affect children's schooling outcomes?
Replicating Danzer and Lavy (2018).
QuelleEssen: Institute for Replication (2023), ca. 16 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheI4R discussion paper series / Institute for Replication. 21
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterEvaluation; Forschung; Bildungsniveau; Elternzeit; Kind; Wirkungsanalyse; Österreich
AbstractDanzer and Lavy (2018) study how the duration of paid parental leave affects children's educational performance using data from PISA. An extension of the maximum duration from 12 to 24 months in Austria had no statistically significant effect on average, but the authors highlight the existence of large and statistically significant heterogenous effects that vary in sign depending on the education of mothers and children's gender. The policy increased the scores obtained by sons of highly educated mothers by 33% of a standard deviation (SD) in Reading and 40% SD in Science. On the contrary, sons of low educated mothers experienced a decrease of 27% SD in Reading and 23% SD in Science. In this article, I replicate their study following the recommended estimation procedure taking into account both the survey's stratified two-stage sample design and the fact that PISA relies on imputation to derive student scores. I show that the estimates of the effects of the parental leave extension become substantially smaller in absolute magnitude and non-significant.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: