Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhai, Fuhua; Raver, C. Cybele; Jones, Stephanie M.
TitelDosage effects on school readiness - evidence from a randomized classroom-based intervention.
QuelleIn: Social service review, 84 (2010) 4, S. 615-654Verfügbarkeit 
BeigabenDiagramm; Tabellen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7961
SchlagwörterEvaluation; Kognitive Kompetenz; Familie; Kind; Vorschule; Schulreife; Lehrer; Motivation; Soziales Verhalten; Projekt; Training; Elternarbeit; Bewertung; Unterstützung
AbstractVariations in the dosage of social interventions and the effects of dosage on program outcomes remain understudied. This study examines the dosage effects of the Chicago School Readiness Project, a randomized, multifaceted classroom-based intervention conducted in Head Start settings. Using a principal score matching method to address the issue of selection bias, the study finds that high-dosage levels of teacher training and mental health consultant class visits have larger effects on children's school readiness than the effects estimated through intention-to-treat (ITT) analyses. Low-dosage levels of treatment are found to have effects that are smaller than those estimated in ITT analyses or to have no statistically significant program effects. Moreover, individual mental health consultation services provided to high-risk children are found to have statistically significant effects on their school readiness. The study discusses the implications of these findings for research and policy.
Erfasst vonDeutsches Zentralinstitut für soziale Fragen, Berlin
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social service review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: