Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLamm, Bettina; Schmidt, Wiebke Johanna; Ngaidzeyuf Ndzenyuiy, Melody; Keller, Heidi
TitelGrowing up in Nso: Changes and continuities in children's relational networks during the first three years of life.
Gefälligkeitsübersetzung: Aufwachsen in Nso: Veränderungen und Kontinuitäten in den Beziehungsnetzwerken von Kindern in den ersten drei Lebensjahren.
QuelleIn: Ethos, 51 (2023) 1, S. 27-46
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0091-2131; 1548-1352
DOI10.1111/etho.12376
SchlagwörterErziehungspraxis; Bindungsverhalten; Frühe Kindheit; Familie; Familienbeziehungen; Kind; Kinderbetreuung; Kleinkind; Interkulturelle Differenz; Pflegeeltern; Pflege; Entwicklung; Versorgung; Betreuungsperson
AbstractIt is an undisputed fact among attachment researchers that children need stability and continuity in their caregiving environment for optimal developmental outcomes. However, anthropological studies show that informal and often temporally limited kinship-based foster care, including changes of children's primary caregivers, is widespread in some cultural contexts and considered normative and thus beneficial for children. Based on ethnographic interviews with Nso families in northwestern Cameroon, we analyzed the dynamics of caregiving arrangements and relational networks during infancy and early childhood. Exploring household compositions, caregiving responsibilities, children's preferred caregivers, and foster care arrangements revealed multiple caregiver networks, with the importance of the mother decreasing and the importance of alloparents and peers increasing as the children grow older. Also, families have fluid boundaries, with about one-third of the children changing households in the first three years of life. The Nso children's experiences reflect a relational cultural model of infant care as a cooperative task and a communal conception of attachment. The results are discussed in relation to attachment theory's claims about universal patterns of development. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Ethos" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: