Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSteinmayr, Ricarda; Lazarides, Rebecca; Wirthwein, Linda; Christiansen, Hanna
TitelComparison of parent-rated teaching activities during the first and second school lockdowns and its association with students' learning outcomes during distant teaching.
Gefälligkeitsübersetzung: Vergleich der von den Eltern bewerteten Unterrichtsaktivitäten während der ersten und zweiten Schulsperre und deren Zusammenhang mit den Lernergebnissen der Schüler während des Fernunterrichts.
QuelleIn: Zeitschrift für Psychologie, 231 (2023) 3, S. 192-203
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-3409; 1438-9789; 2151-2604; 2151-2604 (2007); 2190-8370; 2190-8370 (2007)
DOI10.1027/2151-2604/a000528
SchlagwörterKompetenz; Eigenschaft; Schule; Lehrer; Schüler; Schülerin; Lernerfolg; Leistungsmotivation; Lernen; Lernmotivation; Lehrmethode; Pandemie; Fernstudium
AbstractDue to the COVID-19 pandemic, schools were closed twice in Germany for several months. The aim of the present study was to investigate whether distant teaching activities increased from the first school lockdown to the second school lockdown and whether the frequency of distant teaching activities were related to students' outcomes (motivation, competent and independent learning, perceived learning progress) during distant learning. To this end, N = 3,480 legal guardians filled in an online questionnaire during the second lockdown (see Steinmayr et al., 2021). Distant teaching activities greatly increased from the first lockdown to the second lockdown. Besides communication with a parent, all other distant teaching activities were more frequent at secondary schools. However, in both elementary and secondary schools, distant teaching activities varied greatly. Distant teaching activities as well as children's characteristics and social background were independently important for students' outcomes. The results are discussed with regard to their practical implications for realizing distant teaching. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: