Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStaller, Mario Sebastian; Körner, Swen
TitelIt plays who plays.
The potential of non-defining gamification.
Gefälligkeitsübersetzung: Es spielt, wer spielt. Das Potenzial der nicht definierten Gamification.
QuelleAus: Denk, Natalie (Hrsg.); Serada, Alesha (Hrsg.); Pfeiffer, Alexander (Hrsg.); Wernbacher, Thomas (Hrsg.): A Ludic Society. Ahrensburg: Donau-Universität Krems / Universitätsbibliothek (2021) S. 251-267
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-903150-72-X; 978-3-903150-72-0; 978-3-903150-73-7
DOI10.48341/b17g-3c33
SchlagwörterBildung; Pädagogik; Spielpädagogik; Begriffsbestimmung; Erlebnis; Videospiel; Spiel; Motivation; Lernmethode; Digitalisierung; Training; Berufsausbildung; Kritik; Gruppe (Soz); Polizei
AbstractGamification is regularly defined as the use of game elements in non-gaming contexts. This utilitarian perspective in gamification sparks controversies about the pedagogical value of gamification. While on the one hand the potential is seen in the design of joyful learning environments critics point out the pedagogical dangers. It becomes apparent that the assumptions guiding action on the subject matter of gamification in educational contexts differ. This in turn leads to different pedagogical practices. Taking a reflexive stance towards the underlying assumptions of gamification in these contexts may allow to consolidate initially controversial positions and to open up potential for the use of gamification. With regard to the pedagogical use of gamifying elements and their empirical investigation, there are three main anchor points to consider from a reflexive stance: (a) the high context specificity of the teaching undertaken and (b) the (non-)visibility of the design elements used and (c) the potential (non-)acceptance of the gamified elements by the students. We start by providing a discussion of the definitional discourse on what is understood as gamification leading to our argument for non-defining gamification to open up its full potential. To exemplify this potential we describe a gamified concept in higher education for police recruits. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: