Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBieleke, Maik; Goetz, Thomas; Krannich, Maike; Roos, Anna-Lena; Yanagida, Takuya
TitelStarting tests with easy versus difficult tasks.
Effects on appraisals and emotions.
Gefälligkeitsübersetzung: Testbeginn mit leichten versus schwierigen Aufgaben. Auswirkungen auf Beurteilungen und Emotionen.
QuelleIn: The journal of experimental education, 91 (2023) 2, S. 317-335
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0973; 1940-0683
DOI10.1080/00220973.2021.1947764
SchlagwörterPädagogik; Empirische Untersuchung; Testaufbau; Anspruchsniveau; Emotion; Test; Testdurchführung; Testverfahren; Bildungssystem; Didaktik; Bewertung; Einflussfaktor; Kontrolle; Leistung
AbstractTests in educational contexts often start with easy tasks, assuming that this fosters positive experiences-a sense of control, higher valuing of the test, and more positive and less negative emotions. Although intuitive and widespread, this assumption lacks an empirical basis and a theoretical framework. We conducted a field experiment and randomly assigned 208 students to an easy-to-difficult or a difficult-to-easy condition in a mathematics test. Perceived challenge was measured along with control appraisals, value appraisals, and emotions (enjoyment, pride, anxiety, anger, boredom). While students starting with easy tasks felt less challenged than students starting with difficult tasks in Part 1, no differences emerged regarding control and value appraisals and emotions. In Part 2, students who had started with easy tasks proceeded to difficult tasks and reported a higher level of challenge, less value and control, and less positive and more negative emotions than students who proceeded from difficult-to-easy tasks. Control and value appraisals mediated the differences between the two conditions, especially regarding positive emotions. These results cast doubt on the preference for easy-to-difficult over difficult-to-easy task orders, revealing their potential for causing adverse experiences at the end of the test (e.g., reflecting contrast effects). (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of experimental education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: