Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHaas, André; Wittelsberger, Rita; Wäsche, Hagen; Woll, Alexander; Nieken, Petra
TitelUtilizing incentivized economic experiments to test for social skills acquisition through physical education.
Study protocol of the Movigen project.
Gefälligkeitsübersetzung: Nutzung anreizorientierter wirtschaftlicher Experimente zur Prüfung des Erwerbs sozialer Kompetenzen durch Sportunterricht. Studienprotokoll des Movigen-Projekts.
QuelleIn: Frontiers in sports and active living, 3 (2021) Art. 587764, [10 S.]
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2624-9367
DOI10.3389/fspor.2021.587764
SchlagwörterSoziale Entwicklung; Soziales Handeln; Sportsoziologie; Sportunterricht; Sportökonomie
AbstractBesides cognitive skills, non-cognitive skills-social skills in particular-are crucial for outcomes in various domains of life. The present work describes the design of the Movigen project, an intervention study with children aged 10-13 years using enhanced physical education lessons to foster social skills in a playful way. Utilizing a novel methodological approach various incentivized economic experiments were applied to test for spillover effects of the intervention on social skills. At three points during the course of the study individuals participated in a series of incentivized economic experiments to elicit economic preferences and personality traits. Additional information about physical activity and free time activities, different psychometric scales, and family background were elicited with questionnaires. Furthermore, a subset of individuals was equipped with accelerometers for 7 days to validate the answers on physical activity in the questionnaire. The data set comprises a treatment group which received enhanced physical education lessons and a control group which received regular physical education lessons at school. The comparison of individuals' decision in the economic experiments between both groups allows to study the impact of our intervention on social skills. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers in sports and active living" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: