Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGottuck, Susanne; Pfaff, Nicolle; Tervooren, Anja
TitelQuestioning cultural and power relations as well as debates on disability and migration.
Concepts for contemporary inclusive teacher education.
QuelleAus: Heidrich, Lydia (Hrsg.); Karakasoglu, Yasemin (Hrsg.); Mecheril, Paul (Hrsg.); Shure, Saphira (Hrsg.): Regimes of belonging - schools - migrations. Teaching in (trans)national constellations. Wiesbaden: Springer VS (2021) S. 387-404
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN9783658291884; 9783658291891
DOI10.1007/978-3-658-29189-1_24
SchlagwörterPädagogik; Erziehungswissenschaft; Forschung; Bildungssystem; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Interkulturelle Bildung; Multikulturalität; Inklusion; Migration; Behinderung; Heterogenität; Deutschland
AbstractThis chapter explores discourses in German education sciences that focus on the social categories of migration and disability, and confronts them with critical perspectives from disability and critical race studies. It weighs the historical development of Germany's education system and its attitudes towards disability and differences related to migration society against the development of pedagogy as a discipline. The authors highlight that, in each case, processes of 'othering' dominate educational practice and pedagogy, which also persistently shape debates in teacher education. In contrast to this, the article proposes that focus ought to be redirected and constructions of 'difference' should be critically questioned and incorporated within the context of an analysis of social ordering. This chapter concludes by elaborating concepts for teacher education that aim for an inclusive education system. (Abstract übernommen).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: