Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Merk, Theresa |
---|---|
Titel | Die ALMS wird 50! Die Gründung der ALMS als Indiz der Professionalisierung. Paralleltitel: ALMS turns 50! The founding of the ALMS as an indication of professionalization. |
Quelle | In: Üben & musizieren research, (2023) Sonderausgabe, S. 166-180
PDF als Volltext |
Beigaben | Abbildungen; Literaturangaben |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2748-8497 |
URN | urn:nbn:de:101:1-2023082416010854926023 |
Schlagwörter | Bildungsgeschichte; Musikschule; Arbeitsgemeinschaft; Musikpädagogik; Verbandspolitik; Professionalisierung; Hochschulentwicklung; Hochschullehre; Musikhochschule; Nachkriegszeit; Praxis; Berufsverband; Deutschland-BRD |
Abstract | Based on original sources this paper outlines the founding of the "Arbeitsgemeinschaft Musikpädagogischer Seminare" in 1972. This association, which encompassed the Heads of Music Education Programmes at German Universities of Music, can be seen as an indication of the increasing professionalization of instrumental and vocal pedagogy. The research reveals the manifold connections between music school practice and higher education development since the 1960s in the Federal Republic of Germany. (Abstract übernommen). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2024/1 |