Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPotocki, Anna; Pereyra, Guillaume de; Ros, Christine; Macedo-Rouet, Mônica; Stadtler, Marc; Salmerón, Ladislao; Rouet, Jean-Francois
TitelThe development of source evaluation skills during adolescence.
Exploring different levels of source processing and their relationships.
Paralleltitel: El desarrollo de las habilidades de evaluación de las fuentes durante la adolescencia: una exploración de los distintos niveles de procesamiento de las fuentes y sus relaciones.
QuelleIn: Infancia y aprendizaje, 43 (2019) 1, S. 19-59Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0210-3702; 1578-4126
DOI10.1080/02103702.2019.1690848
SchlagwörterAdoleszenz; Schüler; Textverständnis; Kompetenzentwicklung; Qualität; Informationsquelle
AbstractThis study examines the development of source evaluation skills in four groups of students from 10 to 19 years of age. [The authors] designed a set of tasks based on a distinction between three components of source evaluation: the identification of source parameters; the evaluation of source features such as the source's competence or benevolence under explicit instructions; and the use of source features in assessing a document's relevance with respect to a given task. This inventory was administered to 245 teenagers in grades 5, 7 and 9 and to undergraduate students. All types of source evaluation skills developed throughout adolescence, with some of them remaining suboptimal for older readers. Furthermore, [the authors] found weak relationships between students' identification of source parameters and their use of source features in the absence of any specific prompt. Finally, source evaluation tasks were weakly related to teenagers' word reading skills. Taken together, these results document teenagers' acquisition of source evaluation skills and warrant a distinction between readers' ability to comprehend source features and to use these features when assessing information quality. (Abstract übernommen).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Infancia y aprendizaje" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: