Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRicken, Norbert
TitelDie Form des 'Helfens' und ihre (Soll-)Bruchstellen.
Theoretische Perspektiven.
QuelleIn: Evangelische Theologie, 81 (2021) 6, S. 406-413
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0014-3502; 2198-0470
DOI10.14315/evth-2021-810604
SchlagwörterPädagogik; Erziehungswissenschaft; Helfen; Theorie
AbstractAs familiar and self-evident as what is meant by 'helping' may seem at first, it is difficult to define 'helping' in a precise conceptual way. Against this backdrop, the question of what 'helping' is will be taken up and dealt with from a theoretical point of view. The path taken to work out and systematically define the form of helping leads to the discussion of some of the (predetermined) breaking points built into it and to the conclusion that 'helping' must be categorically defined differently. Recent anthropological research also suggests this by referring to the social-theoretical embedding of individuals and leaving behind individual-theoretical understandings of isolated individuals who would then enter into a relationship with each other. (Übernommen).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Evangelische Theologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: