Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKeller, Lars; Oberrauch, Anna
TitelCan innovative learning settings support Education for Sustainable Development?
Teenagers perform research on quality of life.
QuelleAus: Schmeinck, Daniela (Hrsg.); Lidstone, John (Hrsg.): Standards and research in geography education. Current trends and international issues. Berlin: mbv (2014) S. 81-92Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-86387-453-7
SchlagwörterForschendes Lernen; Lernplattform; Conceptual Change; Fachdidaktik; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Lebensqualität; Jugendlicher; Italien; Österreich
AbstractThis study presents selected results from the 'LQ4U research project - Teenagers from Northern Tyrol (Austria) and Southern Tyrol (Italy) develop visions on sustainable quality of life, focusing on the question of whether innovative learning settings and the use of new media can support Education for Sustainable Development. The project is founded on the ideas of moderate constructivism and the theory that sustainable learning processes can only be stimulated successfully if brought about in a motivating, self-directed, exploratory manner and if based on authentic problems. Its core idea is doing research on teenagers by assisting and observing teenagers doing research. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: