Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenParaskeva, João M. (Hrsg.)
TitelCritical perspectives on the denial of caste in educational debate.
Towards a non-derivative Dalit curriculum reason. First published.
QuelleNew York, NY: Routledge (2023), xvi, 323 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheRoutledge studies in education, neoliberalism, and Marxism
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-0-367-72510-5; 978-0-367-72511-2; 978-1-000-88236-0; 978-1-000-88239-1; 978-1-003-15506-5
DOI10.4324/9781003155065
SchlagwörterBildungspolitik; Curriculum; Geschlecht; Diskriminierung; Kaste; Aufsatzsammlung; Indien
AbstractThis volume represents the first exploration of caste in the field of curriculum studies, challenging the ongoing silence around the issue of caste in education and curriculum theory. Presenting comprehensive critical examination of caste as a category of domination and oppression in the colonial power matrix, chapters confront Eurocentric educational epistemologies which deny the existence and influence of caste. The book examines the impact of such silence in educational policy, praxis, and curriculum, and draws from leading scholars to illustrate the fluidity of power and oppression in the caste system. By challenging historical, cultural, and institutional origins of caste, and foregrounding perspectives from outside Western epistemological frameworks, the book pioneers a critical approach to integrating caste in educational debate to interrupt social and cognitive injustices. In so doing so, the volume advocates for an alternative non-derivative curriculum reason, through an itinerant curriculum theory as a path toward the emergence of a critical Dalit educational theory. As such, it makes a vital contribution for scholars and researchers looking to refine and enhance their knowledge of curriculum studies by highlighting the importance of theorizing caste in the role of education.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: