Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrown, Charles
TitelHow well do materials evaluation schemes empower users to detect problematic social group portrayals within ELT materials?
A corpus analysis.
QuelleIn: IARTEM e-journal, 15 (2023) 1, S. 1-14
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 12-14
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1837-2104
DOI10.21344/iartem.v15i1.973
SchlagwörterSoziale Identität; Curriculum; Lehrmittel; Schulbuch; Englischunterricht
AbstractThis research sought to determine how well schemes for evaluating English language teaching (ELT) materials provide guidance in detecting problematic social group portrayals. I collected 107 frameworks for ELT materials evaluation, assessing the guidance provided for detecting social group portrayals problematic in ELT materials. Specifically, I considered how well these frameworks instructed users in detecting ableism, ageism, lookism, racial bias, religious bias, cultural bias, undue UK/US focus, undue English native speaker focus, gender bias, heteronormativity, and urbanormativity. While results revealed some attention to these social group issues, this attention was limited and guidance to users was poor, especially when compared with more traditional areas of ELT materials evaluation such as that afforded to assessing presentations of grammar and vocabulary. This suggests a troubling blind spot in materials evaluation, one that could allow ELT pedagogy to promote social injustice given that problematic social group portrayals can form a potent hidden curriculum.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "IARTEM e-journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: