Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHattie, John
TitelVisible learning.
The sequel. A synthesis of over 2,100 meta-analyses relating to achievement. First edition.
QuelleLondon; New York: Routledge, Taylor & Francis Group (2023), xii, 497 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 456-491
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-1-032-46202-8; 978-1-032-46203-5
DOI10.4324/9781003380542
SchlagwörterBildungsforschung; Empirische Forschung; Metaanalyse; Gesellschaft; Familie; Schule; Schulleitung; Schulklasse; Lehrer; Schüler; Lernerfolg; Schülerleistung; Lernen; Lernmethode; Curriculum; Unterrichtsmethode; Unterricht; Technologie; Einflussfaktor; Implementierung; Kritik; Modell; Qualität; Strategie
AbstractWhen the original Visible Learning® was published in 2008, it instantly became a publishing sensation. [...] Now John Hattie returns to this ground-breaking work. The research underlying this book is now informed by more than 2,100 meta-analyses (more than double that of the original), drawn from more than 130,000 studies, and has involved more than 400 million students from all around the world. [...] This book is a sequel that highlights the major story, taking in the big picture to reflect on the implementation in schools of Visible Learning, how it has been understood - and at times misunderstood - and what future directions research should take. [...] Areas covered include: 1. The evidence base and reactions to Visible Learning; 2. The Visible Learning model; 3. The intentional alignment of learning and teaching strategies; 4. The influence of home, students, teachers, classrooms, schools, learning, and curriculum on achievement; 5. The impact of technology. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: