Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuropäische Kommission / Generaldirektion Beschäftigung, Soziales und Integration; Fondazione Giacomo Brodolini; Ockham IPS (Körperschaft)
TitelStudy to support the Commission impact assessment on individual learning accounts.
Final report.
Gefälligkeitsübersetzung: Studie zur Unterstützung der Folgenabschätzung der Kommission zu individuellen Lernkonten.
QuelleLuxembourg: Publications Office of the European Union (2022), 310 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-76-47608-5
DOI10.2767/514273
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Bildungspolitik; Bildungsgutschein; Bildungsertrag; Europapolitik; Benchmarking; Beschäftigungseffekt; Einkommenseffekt; Kosten-Nutzen-Analyse; Berufsbildung; Betriebliche Weiterbildung; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Weiterbildungsförderung; Bildungsurlaub; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Europäische Union; Estland; Frankreich; Großbritannien; Italien; Niederlande; Singapur; Österreich
Abstract"The aim of this external study is to support the Commission impact assessment on individual learning accounts. The objectives of the initiative are to support Member State reforms to close gaps in existing support systems so that all adults have access to support for training, and to increase the incentives and motivation of individuals to seek training. It is undertaken in a context of rapidly changing skills requirements and growing skills shortages linked to the digital and green transitions, leading to a political commitment by the EU Heads of State and Government (the Porto Declaration) that at least 60% of all adults should be participating in training every year by 2030. The study provides an overview of evidence on adult learning participation levels and inequalities in participation across groups of adults, and reviews evidence to underpin the problem definition as well as evidence on existing policy approaches to reach the objectives of the initiative. It develops scenarios to estimate the impacts of alternative policy options, based on a review of evidence on the benefits of adult learning and the costs of support schemes. It also reports on outcomes from the consultations on the initiative." The study refers to the period 2015-2022. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: