Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuropäische Kommission / Generaldirektion Beschäftigung, Soziales und Integration
TitelStudy supporting the evaluation of the Council Recommendation of 19 December 2016 on Upskilling Pathways.
New opportunities for adults : final report. Manuscript completed in September 2022.
Gefälligkeitsübersetzung: Studie zur Unterstützung der Bewertung der Empfehlung des Rates vom 19. Dezember 2016 zu den Berufsbildungsabschnitten.
QuelleLuxembourg: Publications Office of the European Union (2022), 477 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-76-60085-5
DOI10.2767/997479
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Bildungschance; Bildungspolitik; Europapolitik; Niedrig Qualifizierter; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Weiterbildungsangebot; Weiterbildungsförderung; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Abschlussbericht; Effizienz; Kompetenzentwicklung; Europäische Union
Abstract"Learning opportunities that allow adults to up- and re-skill are vital components for economic growth and social equality. The Council Recommendation of 19 December 2016 on Upskilling Pathways (2016/C 484/01) aims to ensure that everyone in society has a comprehensive set of basic skills, knowledge, and competences to achieve their full potential, play an active part in society and progress on the labour market. The Recommendation sets out a three-step approach to offering low-skilled adults access to upskilling pathways, through a skills assessment, a tailored and flexible learning offer, and validation and recognition of skills and competences. This approach is underpinned by outreach, guidance and support measures for learners, as well as coordination between relevant actors in education, training, employment, and social policy. This study contributes to the evaluation staff working document of the European Commission. It outlines the change that has occurred between 2016 and 2021 with regards to upskilling pathways in Member States in response to the Recommendation. It then proceeds to assess the extent to which this response has been effective, efficient, relevant, in coherence with other EU and national policies and programmes and has delivered EU added value. On the basis of these findings, it draws key lessons learned." The study refers to the period 2016-2021. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: