Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnghel, Liliana-Luminita
InstitutionEuropäische Kommission / Generaldirektion Beschäftigung, Soziales und Integration; European Network of Public Employment Services; Icon-Institut (Köln)
TitelEuropean Network of Public Employment Services: 2022 PES Capacity Questionnaire Part II: Labour market training for the long-term unemployed.
Survey-based Report.
Gefälligkeitsübersetzung: 2022 PES Capacity Questionnaire Teil II: Arbeitsmarkttraining für Langzeitarbeitslose.
QuelleLuxembourg: Publications Office of the European Union (2022), 50 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-76-58601-2
DOI10.2767/07742
SchlagwörterErfolgskontrolle; Pandemie; Arbeitspolitik; Arbeitsverwaltung; Finanzierung; Arbeitsmarkt; Qualifizierungsmaßnahme; Arbeitsförderungsmaßnahme; Ausbildungsförderung; Weiterbildung; Weiterbildungsangebot; Weiterbildungsförderung; Internationaler Vergleich; Auswirkung; Teilnehmergewinnung; Trainingsmaßnahme; Wirkungsforschung; Öffentliche Verwaltung; Langzeitarbeitsloser; Europa
Abstract"As part of its 2022 work program, the European Network of Public Employment Services (PES) continues the monitoring of the implementation of the Council Recommendation on the integration of the long term unemployed into the labor market. The report complements the quantitative and qualitative monitoring done by EMCO, and provides input to the EMCO multilateral surveillance. It mainly focuses on PES delivery of labor market training to LTUs to improve their ability to access jobs in the changing labor market. The findings are based on responses to a survey provided by 32 PES in 26 EU member States plus Iceland and Norway. The report shows that PES put a lot of efforts into organizing and delivering the labor market training to LTUs to improve their access to jobs, even in a challenging period due to the COVID-19 pandemic. The report also includes some issues for further consideration when planning and adjusting future training programs for LTUs (for instance related to lack of internet access and IT equipment, low digital skills, poor support networks)." The study refers to the period 2022. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: