Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Bonnet, Julien; Murtin, Fabrice |
---|---|
Titel | Why do students leave school early in OECD countries? The role of regional labor markets and school policies. Gefälligkeitsübersetzung: Warum verlassen Schüler in den OECD-Ländern die Schule vorzeitig? Die Rolle der regionalen Arbeitsmärkte und der Schulpolitik. |
Quelle | In: Journal of regional science, 64 (2023) 2, S. 277-307
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-4146; 1467-9787 |
DOI | 10.1111/jors.12671 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungspolitik; Schulpolitik; Schule; Lehrer; Schüler; Schulleistung; Determinante; Sozioökonomischer Faktor; Ausgaben; Wirtschaftssystem; Öffentliche Ausgaben; Arbeitslosenquote; Arbeitsmarktchance; Regionaler Arbeitsmarkt; Weiterbildungsangebot; Abbruch; Einflussfaktor; Regionaler Faktor; Regionaler Vergleich; Institution; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung) |
Abstract | "This paper examines the determinants of early school leaving (ESL) in a panel of 371 regions of OECD countries observed between 1998 and 2019. The empirical analysis includes both local factors previously emphasized by micro-economic studies and national-level factors such as education policies. We find that labor market opportunities for young people, as captured by the youth unemployment rate or the size of low-skill sectors, can pull students out of school. Conversely, late access to a large number of vocational education tracks, high preprimary enrollment and continuous training for teachers are strongly and negatively correlated with ESL rates." The study refers to the period 1998-2019. (Author's abstract, IAB-Doku, Published by arrangement with John Wiley & Sons).. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2024/1 |