Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorris, Tim T.; Davey Smith, George; Berg, Gerard van den; Davies, Neil M.
TitelConsistency of noncognitive skills and their relation to educational outcomes in a UK cohort.
Gefälligkeitsübersetzung: Konsistenz der nicht-kognitiven Fähigkeiten und ihr Zusammenhang mit den Bildungsergebnissen in einer britischen Kohorte.
QuelleIn: Translational Psychiatry, 11 (2021) Art. 563, 10 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2158-3188
DOI10.1038/s41398-021-01661-8
SchlagwörterEmotionale Intelligenz; Intelligenz (Psy); Kognitive Kompetenz; Persönlichkeitsentwicklung; Persönlichkeitsmerkmal; Selbstbewusstsein; Selbstverantwortung; Adoleszenz; Kind; Bildungsabschluss; Soziales Verhalten; Genetik; Kommunikative Kompetenz; Beschäftigungseffekt; Einkommenseffekt; Auswirkung; Entwicklung; Jugendlicher; Großbritannien
Abstract"Noncognitive skills have been shown to associate with a range of health and socioeconomic outcomes. Many studies have relied on cross sectional data and have been unable to assess the longitudinal consistency of noncognitive skill measures. Using data from a UK birth cohort, we investigated a range of noncognitive skills: behavioral problems, social skills, communication, self-esteem, persistence, locus of control, empathy, impulsivity and personality. We assessed their consistency over a 17-year period throughout childhood and adolescence (age 6 months to 18 years), their genomic architecture, and their associations with socioeconomic outcomes. We found high longitudinal measurement consistency for behavioral and communication skills, but low consistency for other noncognitive skills, suggesting a high noise to signal ratio. We observed consistent non-zero heritability estimates and genetic correlations for only behavioral difficulties. Using aggregate measures of each skill over time, we found evidence of phenotypic correlations and heritability (hSNP² = 0.1-0.2) for behavior, communication, self-esteem and locus of control. Associations between noncognitive skills and educational outcomes were observed for skills measured in mid to late childhood but these were at most a third of the size of IQ-education associations. These results suggest that measures designed to capture noncognitive skills may be subject to considerable response heterogeneity or measurement error. Aggregate measures that leverage repeat responses from longitudinal data may offer researchers more reliable measures that better identify underlying noncognitive skills than cross sectional measures." The study refers to the period 1991-2014. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Translational Psychiatry" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: