Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Ferreira, João R.; Martins, Pedro S. |
---|---|
Institution | Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit |
Titel | Can Vocational Education Improve Schooling and Labour Outcomes? Evidence from a Large Expansion. Gefälligkeitsübersetzung: Kann die berufliche Bildung die schulischen und beruflichen Ergebnisse verbessern? Evidenz aus einer großen Expansion. |
Quelle | Bonn (2023), 74 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | IZA discussion paper / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit. 16474 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
Schlagwörter | Bildungsbeteiligung; Bildungspolitik; Bildungsreform; Allgemein bildendes Schulwesen; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Bildungsabschluss; Schulleistung; Beschäftigungseffekt; Einkommenseffekt; Berufsbildung; Arbeitspapier; Auswirkung; Geschlechtsspezifik; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Portugal |
Abstract | "We evaluate the education and labour impact of vocational education and training (VET). Identification draws on different IVs from the large-scale, staggered introduction of VET courses in public schools in Portugal from 2005. We also exploit the large gender differences in VET, with many courses selected almost only by either boys or girls. Drawing on rich student-school matched panel data, we find that VET increased upper-secondary graduation rates dramatically: our LATE estimates typically exceed 50 percentage points. These effects are even stronger for low-achieving students and welfare recipients. Moreover, we find evidence of regional youth employment growth following VET expansions. VET graduates also benefit from higher wages and other positive outcomes over several years, compared to both academic-track and lower-secondary graduates." The study refers to the period 2006-2017. (Author's abstract, IAB-Doku).. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2024/1 |