Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGoldin, Claudia
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelHow America Graduated from High School: 1910 to 1960.
Gefälligkeitsübersetzung: Wie Amerika die Schulausbildung absolvierte: 1910 bis 1960.
QuelleCambridge, Mass (1994), 29 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper / National Bureau of Economic Research. 4762
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Bildungsexpansion; Bildungspolitik; Schulreform; Bildungsökonomie; Sekundarbereich; Landwirtschaft; Ländlicher Raum; Regionale Disparität; Stadtregion; Humankapital; Industrie; Kapital; Wirtschaftssystem; Wirtschaftswachstum; Arbeitskräftebedarf; Akkumulation; Arbeitspapier; Auswirkung; Regionaler Faktor; USA
Abstract"Human capital accumulation and technological change were to the twentieth century what physical capital accumulation was to the nineteenth century -- the engine of growth. The accumulation of human capital accounts for almost 60% of all capital formation and 28% of the per capita growth residual from 1929 to 1982. Advances in secondary schooling account for about 70% of the increase in total educational attainment from 1930 to 1970 for men 40 to 44 years old. High school, not college, was responsible for the enormous increase in the human capital stock during much of this century. In this paper I answer when and where high schools advanced in the 1910 to 1960 period. The most rapid expansion in the non-South regions occurred in the brief period from 1920 to 1935. The 1920s provided the initial burst in high school attendance, but the Great Depression added significantly to high school enrollment and graduation rates. Attendance rates were highest in states, regions, and cities with the least reliance on manufacturing and in areas where agricultural income per worker was high. Schooling was particularly low where certain industries that hired youths were dominant and where the foreign born had entered in large numbers before the immigration restriction of the 1920s. More education enabled states to converge to a higher level of per capita income between 1929 and 1947, and states rich in agricultural resources, yet poor in manufacturing, exported educated workers in later decades." The study refers to the period 1910-1960. (Author's abstract, IAB-Doku)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: