Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Blömer, Michael; Brouns, Francis; Duplouy, Alain; Feuser, Stefan; Malmberg, Simon; Merten, Stephanie; Videbech, Christina; Zarmakoupi, Mantha |
---|---|
Titel | Ancient Cities. Teaching and Learning in the Digital Age. |
Quelle | Aus: Feuser, Stefan (Hrsg.); Merten, Stephanie (Hrsg.); Wesselmann, Katharina (Hrsg.): Teaching classics in the digital age. Kiel: Universitätsverlag Kiel (2021) S. 107-116
PDF als Volltext |
Reihe | Think! Historically. 2 |
Beigaben | Literaturangaben; Online-Ergänzung |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISSN | 2703-0784; 2748-8179 |
ISBN | 978-3-928794-61-9 |
URN | urn:nbn:de:gbv:8:3-2021-00310-9 |
Schlagwörter | Open Educational Resources; Fachdidaktik; Geschichte (Histor); Archäologie; MOOC (Massive Open Online Course); ERASMUS (Förderung der Mobilität von Hochschulstudenten) |
Abstract | The paper presents the international; multilingual teaching project 'Ancient Cities'. The contributors explain the production of the Massive Open Online Course (MOOC) 'Discovering Greek & Roman Cities'; its structure and learning material (such as videos; introductory texts; and quizzes); the participants' varied demographics and their feedback. Furthermore; they show how the course's materials were successfully implemented in academic teaching at the Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne and at the University of Pennsylvania. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern) |
Update | 2024/1 |