Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Mayer, Christoph Oliver |
---|---|
Titel | Frankophone Jugendliteratur im Französischunterricht der Sekundarstufe I. |
Quelle | In: Fremdsprachen lehren und lernen, 51 (2022) 1, S. 10-22
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0932-6936 |
DOI | 10.24053/FLuL-2022-0002 |
Schlagwörter | Jugendliteratur; Sekundarstufe I; Fremdsprachenunterricht; Französisch |
Abstract | Given the limited language competence of young L3-learners, the range of possible literature in French classes is very limited. The article presents the example of the young French Canadian writer Simon Boulerice and his novel Le dernier qui sort éteint la lumière in order to show how young learners could read and discuss selected parts of this novel in class. By focusing on transcultural aspects of the Quebec area, a task-based learning approach allows secondary pupils at B1-level to read the text, to learn about the intersectional complexity of life, and, hopefully, this motivates them to continue reading. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern) |
Update | 2024/1 |