Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAmgott, Natalie
Titel"The challenge was fun".
Critical literacy and growth mindset in L2 multiliteracies.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 113 (2023) Art. 103000, 13 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
DOI10.1016/j.system.2023.103000
SchlagwörterSchülerperspektive; Unterrichtsgestaltung; Video; Spracherwerb; Sprechen; Zweitsprache; Französisch; Studie; USA
AbstractAlthough second language (L2) experts have advocated for multiliteracies pedagogies in language courses, little is known about how students experience learning with multiliteracies curricula. This article examines the perspectives of 185 undergraduate students enrolled in a fourth- semester French multiliteracies course at a university in the Southwestern United States. Through the theory and pedagogy of multiliteracies, this design-based implementation research investigates how students traversed multimodal composing in 376 video reflections and 265 digital multimodal projects. These data, along with interviews from 10 focal students, are analyzed qualitatively through multimodal transcription, open, axial, and selective coding to illuminate student perceptions. Findings demonstrate how the multimodal projects and the multiliteracies curricula provided students an avenue to develop critical literacy, a growth mindset, and a sense of community. Analysis additionally revealed that students perceived spontaneous speaking and time constraints as tensions in the multiliteracies curriculum. These findings hold implications for designing and scaffolding L2 multiliteracies courses throughout the scope and sequence of university language courses.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: