Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKormos, Judit; Suzuki, Shungo; Eguchi, Masaki
TitelThe role of input modality and vocabulary knowledge in alignment in reading-to-speaking tasks.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 108 (2022) Art. 102854, 12 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
DOI10.1016/j.system.2022.102854
SchlagwörterVerstehen; Sprachunterricht; Wortschatz; Englischunterricht; Lesen; Modalität; Präsentation; Studie; Zusammenfassung; Japan
AbstractOur study investigated lexical alignment in a reading-to-speaking task, in two modalities of input text presentation. We also explored whether participants' vocabulary knowledge moderates the effects of text modality and difficulty on lexical alignment. We addressed these questions by analyzing lexical overlap in the speech of 128 Japanese learners of English. Students were asked to summarize the information given in two different expository informational texts that were presented in reading-only mode and in reading-while-listening mode, using a within-subject design. The results showed that participants produced fewer overlapping 5-grams in reading-while-listening condition than in the reading-only condition. However for shorter n-grams no significant differences between modes of exposure were found. Students with larger vocabulary size produced less lexical overlap with the input text at the level of single words. We discuss the implications of the findings of the study for language teaching pedagogy.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: