Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCots, Josep M.; Gallego-Balsá , Lidia; Llanes, Angels
TitelPromoting translanguaging (or not) in the ESP classroom.
An analysis of monoglossic and heteroglossic practices and discourses.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 107 (2022) Art. 102795, 11 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
DOI10.1016/j.system.2022.102795
SchlagwörterUnterrichtsanalyse; Klassenraum; Sprachenlernen; Mehrsprachigkeit; Analyse; Diskurs
AbstractThe idea of translanguaging as a potential resource for language and content learning runs counter to "the monolingual principle" (Cummins, 2009), according to which languages should be taught separately in order to (a) avoid interference from other languages and (b) increase the learners exposure to the target language. This study has two main goals: (i) characterise the classroom practices and discourses of two instructors in line with their respective monoglossic or heteroglossic perspective in the context of a university course module on business English; (ii) provide empirical evidence for the impact of translanguaging practices in the form of language learning outcomes. The analysis is mainly based on observations and audiovisual recordings of classroom sessions and the students' performance before and after a 16-week teaching intervention.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: