Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelBuilding a skilled cyber security workforce in five countries.
Insights from Australia, Canada, New Zealand, United Kingdom, and United States.
QuelleParis: OECD Publishing (2023), 127 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills studies
BeigabenTabellen; Literaturangaben; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-64-33839-5; 978-92-64-38124-7; 978-92-64-47591-5; 978-92-64-85405-5
DOI10.1787/5fd44e6c-en
SchlagwörterLändervergleich; Arbeitsmarkt; Australien; Großbritannien; Kanada; Neuseeland; Programm; Strategie; USA; Weiterbildung; Digitalisierung; Fachkraft; Programm; Datensicherheit; Digitalisierung; Arbeitsmarkt; Fachkraft; Weiterbildung; OECD-Studie; Strategie; Australien; Großbritannien; Kanada; Neuseeland; USA
AbstractAs societies become increasingly digital, cyber security has become a priority for individuals, companies and nations. The number of cyber attacks is exceeding defence capabilities, and one reason for this is the lack of an adequately skilled cyber security workforce. This report analyses the demand for cyber security professionals in Australia, Canada, New Zealand, the United Kingdom and the United States using information contained in online job postings. The analysis looks at recent trends in the demand for workers in different types of cyber security roles, the geographical distribution of cyber security job postings, and the changing skill requirements for professionals in this field. The report also looks at the supply side, zooming in on the landscape of cyber security education and training programmes in England (United Kingdom). It describes the different types of programmes provided in further and higher education, the profile of learners in these programmes and their outcomes. Finally, the report also looks at policies and initiatives adopted in England to make cyber security education and training programmes more accessible and relevant. This report is part of a larger initiative examining the evolution of policies and experiences in the cyber security profession around the world.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: