Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelOECD skills strategy Ireland.
Assessment and Recommendations.
QuelleParis: OECD Publishing (2023), 259 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills studies
BeigabenTabellen; Literaturangaben; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-64-60885-6; 978-92-64-62933-2; 978-92-64-81981-8; 978-92-64-99566-6
DOI10.1787/d7b8b40b-en
SchlagwörterKompetenz; Bewertung; Irland; Bildungssystem; Bildungssystem; Entwicklung; Qualifikation; Kompetenz; Lebenslanges Lernen; Empfehlung; Leistungsmessung; Qualifikation; Lebenslanges Lernen; Bewertung; Empfehlung; Entwicklung; Leistungsmessung; OECD-Studie; Irland
AbstractSkills are the key to shaping a better future and central to the capacity of countries and people to thrive in an increasingly interconnected and rapidly changing world. Megatrends such as digitalisation, globalisation, demographic change and climate change are reshaping work and society, generating a growing demand for higher levels and new sets of skills. OECD Skills Strategy projects provide a strategic and comprehensive approach to assess countries' skills challenges and opportunities and help them build more effective skills systems. The OECD works collaboratively with countries to develop policy responses that are tailored to each country's specific skills needs. The foundation of this approach is the OECD Skills Strategy Framework, which allows for an exploration of what countries can do better to: 1) develop relevant skills over the life course; 2) use skills effectively in work and in society; and 3) strengthen the governance of the skills system. This report, OECD Skills Strategy Ireland: Assessment and Recommendations, identifies opportunities and makes recommendations to secure a balance in skills, foster greater participation in lifelong learning, leverage skills to drive innovation and improve firm performance, and strengthen skills governance to build a joined-up skills ecosystem in Ireland.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: