Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionInter-American Development Bank
TitelInnovative and entrepreneurial universities in Latin America.
QuelleParis: OECD Publishing (2022), 131 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills studies
BeigabenLiteraturangaben; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-64-33225-6; 978-92-64-66227-8; 978-92-64-84250-2; 978-92-64-92811-4
DOI10.1787/ca45d22a-en
SchlagwörterLändervergleich; Argentinien; Brasilien; Chile; Finanzierung; Innovation; Kolumbien; Mexiko; Regulation; Uruguay; Hochschule; Lateinamerika; Bericht; Förderung; Förderung; Finanzierung; Hochschulentwicklung; Hochschule; Bericht; Innovation; OECD-Studie; Regulation; Studie; Unternehmungsgeist; Studie; Argentinien; Brasilien; Chile; Kolumbien; Lateinamerika; Mexiko; Uruguay
AbstractThe review examines how higher education institutions are supporting innovation and entrepreneurship in their surrounding communities. The study focuses on eleven universities located in six countries in Latin America: Chile, Colombia, Mexico, Brazil, Argentina and Uruguay. The study finds that selected institutions are actively supporting entrepreneurs (university students, but also local entrepreneurs) through courses, incubation and acceleration activities. It also shows that universities are actively engaging with external stakeholders in their surrounding communities, to spur innovation through joint-research, organisation of events (such as festivals, competition). It finds that that while COVID-19 pandemic brought about some challenges, universities managed to stay afloat and keep a steady stream of support to entrepreneurs and partners. The review also illustrates the challenges that universities face when developing these activities (lack of funding, unclear regulation for intellectual property development, etc.) and highlights some opportunities that universities should leverage, particularly in the current context.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: