Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSaroyan, Alenoush
TitelFostering creativity and critical thinking in university teaching and learning.
Considerations for academics and their professional learning.
QuelleParis: OECD Publishing (2022), 49 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD education working papers. 286
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.1787/09b1cb3b-en
SchlagwörterKreativität; Fernunterricht; Kreativität; Qualitätssicherung; Förderung; Hochschulbildung; Qualitätsmanagement; Förderung; Pandemie; Lehr-Lern-System; Pandemie; Qualitätsmanagement; Hochschulbildung; Fernunterricht; Arbeitspapier; OECD-Studie; Qualitätssicherung; Online-Angebot
AbstractDeveloped as one of the resources within the context of the OECD /Centre for Educational Research and Innovation (CERI)ERI project entitled "Fostering and assessing students' creative and critical thinking skills in higher education", this paper focuses on ways in which students' creativity and critical thinking can be fostered in higher education by contextualising such efforts within the broader framework of academics' professional learning. Intended for system or institution-level stakeholders, the paper draws on the empirical literature, review articles, and meta-analyses, reports, institutional websites, and input from project participants to: (a) highlight models and best practices of academics' professional learning as well as institutional and individual factors which render professional learning desirable, valued, and effective, and (b) elaborate key elements in professional learning which institutions can introduce and/or strengthen to promote instruction that fosters cognitive, social and emotional processes associated with students' creativity and critical thinking.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: