Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Kostiucenko, Anastasija |
---|---|
Titel | Zum didaktischen Potenzial von Internet-Memes. Am Beispiel der digitalen Vermittlung der Grammatik und Pragmatik des Russischen und des Ukrainischen. |
Quelle | In: Didaktik slawischer Sprachen, (2022) 1, S. 88-100
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2960-4117 |
DOI | 10.48789/2022.1 |
Schlagwörter | Digitale Medien; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtspraxis; Unterrichtsmaterial; Fachdidaktik; Fremdsprachenunterricht; Russisch; Slawische Sprache; Ukrainisch; E-Learning |
Abstract | The article focuses on internet memes as additional instructional material and deals with the question of their didactic potential when digitally teaching grammar and pragmatics of Russian and Ukrainian. First, the article presents a brief report on investigations into the didactical advantages of memes and their special features and functions. Second, three meme-based task types consulting contemplable literature are discussed. Third, the article shows how memes can be didactically sensibly integrated into digital classes. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern) |
Update | 2023/1 |