Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAzmat, Ghazala; Simion, Stefania
TitelCharging for Higher Education: Estimating the Impact on Inequality and Student Outcomes.
Gefälligkeitsübersetzung: Gebühren für die Hochschulbildung: Schätzung der Auswirkungen auf Ungleichheit und Studienergebnisse.
QuelleIn: The B.E. journal of economic analysis & policy, 21 (2021) 1, S. 175-239
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1935-1682
DOI10.1515/bejeap-2020-0099
SchlagwörterBildung; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Bildung; Chancengleichheit; Darlehen; Finanzierung; Großbritannien; Hochschulreform; Reformpolitik; Soziale Ungleichheit; Student; Studienerfolg; Studium; Auswirkung; Hochschulbildung; Stipendium; Bildungsbeteiligung; Stipendium; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Reformpolitik; Sozioökonomischer Faktor; Darlehen; Finanzierung; Hochschulbildung; Studium; Hochschulreform; Studiengebühren; Studienwahl; Studienerfolg; Studienortwahl; Auswirkung; Student; Großbritannien
Abstract"Over the last two decades, undergraduate university education in England moved from being state-funded and free for students, to costing all students substantial amounts in tuition fees. In this paper, using detailed administrative longitudinal microdata that follow all students attending state schools in England (approximately 95% of student population), we causally show that, despite the substantial reforms, enrollment fell only by 0.5 percentage points, where the effect is largely borne by those in wealthier groups, reducing the enrolment gap across socio-economic groups. Since tuition fees were introduced in conjunction with the government offering generous means-tested maintenance (cash) grants, as well as loans, our results highlight the importance of reducing financing constraints. Beyond enrollment, we find that the reforms have limited impact on students' higher education choices, such as relocation decisions, university choice, and field of study. Finally, by tracking the students after graduation, we show similarly small effects on labor market outcomes." The study refers to the period 2004-2013. (Author's abstract, IAB-Doku, © De Gruyter)..
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The B.E. journal of economic analysis & policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: